מה מספרים עלינו?

העתיד של שירותי שליחויות כלל ארציים: מגמות ותחזיות

בדומה לתחומי שירות אחרים, גם תחום השליחויות צפוי לעבור אי – אילו שינויים במהלך השנים הקרובות, וזאת לנוכח כניסתן של טכנולוגיות חדשות המעצבות את חיינו בכל תחומי החיים. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע כללי על העתיד של ענף המשלוחים בארץ ובעולם.

משלוחים באמצעות רחפנים

משלוחי רחפנים בארץ ובעולם יהפכו במהלך השנים הקרובות לנפוצים יותר, תדירים יותר ויעילים הרבה יותר, כאשר ניסויים בתחום משלוחים לכל הארץ באמצעות רחפנים יושמו לאחרונה על ידי חברות מובילות. משלוחי הרחפנים עשויים לחולל מהפכה של ממש בכל הנוגע לאופן בו ניתן לבצע משלוחים כלל ארציים וככל הנראה השירות יתפוס נתח משמעותי בפעילות השוטפת של  חברות שליחויות בארץ ובעולם.

משלוחים באמצעות רכבים אוטונומיים

הרכבים האוטונומיים אומנם עדיין מצויים בתהליכי פיתוח והדרך לעלייתן לכבישי ארצנו אומנם עדיין רחוקה, אך לא מן הנמנע שמדובר בכלי תחבורה נוסף שעתיד לחולל מהפכה של ממש בענף המשלוחים. השימוש ברכבים האוטונומיים לצרכי שירות משלוחים, עשוי לייעל את ענף השליחויות ולהפוך אותו למהיר יותר בכל הנוגע לביצוע שירות משלוחים לכל הארץ באותו היום.

ייעול מסלול המשלוחים באמצעות תוכנות בינה מלאכותית

כבר היום, כל חברת משלוחים מובילה בתחומה, נוהגת לעשות שימוש במערכות בינה מלאכותית לצורך תכנון מסלול המשלוחים להם היא נדרשת ולצורך שיפור השירות המוצע על ידה לקהל לקוחותיה. מערכות הבינה המלאכותית בתחום שירות המשלוחים, עתידות להשתכלל במהלך השנים הקרובות ולאפשר לעושים בהן שימוש לבצע מגוון רחב של פעולות שנועדו בין היתר לקצר את זמני האספקה ולאפשר שירות משלוחים המותאם יותר לכל לקוח/ה בהתאם לצרכי המשלוחים הנחוצים לו.

מערכות רובוטיות לצרכי ליקוט ומיון סחורות

טכנולוגיה נוספת העתידה להשפיע במידה רבה על תחום המשלוחים בארץ ובעולם, באה לידי ביטוי באמצעות מערכות רובוטיות המיועדות לצרכי ליקוט ומיון סחורות במחסנים לוגיסטיים. כבר היום, כל חברת הפצה גדולה ומובילה בתחומה, מספקת פתרון מעשיים לליקוט ומיון סחורות ובמהלך השנים הקרובות אנו צפויים ליותר ויותר שימושים במערכות רובוטיות בענף המשלוחים.

שירות משלוחים מהיום להיום בפריסה ארצית

כבר היום, כל חברת משלוחים מובילה בתחומה, מאפשרת לקהל לקוחותיה ליהנות מפתרונות שירות בכל הנוגע לביצוע שירות משלוחים מהיום להיום בכל חלקי הארץ. שירות זה מבוסס על תכנון מדויק של מסלול המשלוחים ועל שימוש באמצעים שונים לצרכי תפעול מערך המשלוחים. כלקוחות, אנו מעוניינים לקבל את המשלוח באופן מהיר יותר, ולכן, יותר ויותר חברות שליחויות בארץ יקדישו את כל המשאבים העומדים לרשותן לצורך ביסוס שירות המשלוחים מהיום להיום בכל רחבי הארץ. כיום, כאשר מדברים על שירות משלוחים מהיום להיום, מדברים בדרך כלל על שירותים המוצעים באזורים מסוימים, אך לא מן הנמנע שבעתיד הקרוב מאוד, השירות יהיה בפריסה ארצית, כך שתוכלו להעביר או לקבל משלוח כזה או אחר מצפון לדרום באותו היום. לצורך כך, יתקיימו יותר ויותר שיתופי פעולה בין חברות שליחויות מקומיות לבין חברות שליחויות כלל ארציות.

לוקרים חכמים בכל פינת רחוב

על מנת לייעל את אספקת המשלוחים בכל רחבי הארץ, יוקמו לוקרים חכמים בכל פינת רחוב, באמצעותם הלקוחות יוכלו למשוך את דברי המשלוח השייכים להם. פתרון זה יחולל מהפכה של ממש בכל הנוגע לשירות משלוחים לחנויות אונליין, כאשר השימוש בלוקרים החכמים יאפשר גם לחברת המשלוחים וגם לשולחי המשלוח ליהנות מפתרון ישים ויעיל לצורך מסירת חבילות באופן יעיל יותר ומהיר הרבה יותר מבלי לתאם זמני הגעה מול מקבלי החבילה. לוקרים חכמים כבר ממוקמים בנקודות אסטרטגיות ברחבי הארץ כגון: קניונים ומרכזי מסחר, מכללות ואוניברסיטאות, מוסדות ציבור וכדומה, וככל שיחלוף הזמן, הלוקרים החכמים עשויים להפוך לנפוצים יותר ונראה אותם בכל פינת רחוב.

לסיכום

 ענף המשלוחים, בדומה לענפי שירות אחרים, צפוי להתאים את עצמו לצרכים המשתנים של קהל הלקוחות ולבסס את השירותים השונים המוצעים בתחום השליחויות על טכנולוגיות כאלו ואחרות שכל אחת מהן נועדה לשרת את המטרה: אספקה מהירה של משלוחים בכל רחבי הארץ. כבר היום, חברות שליחויות גדולות ומובילות בתחומן בארץ ובעולם, עושות שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך על מנת לספק שירותי משלוחים מהירים ויעילים בכל רגע נתון לכל לקוח/ה.

לכל הכתבות

כל מה שחשוב לדעת

החלפות והחזרות בקליק  אחת המגמות השולטות בעולם הקמעונאות של העשור הנוכחי, בין היתר בעקבות תקופת הקורונה, היא המעבר של יותר ויותר לקוחות...

06.11.23 2 דק קריא

תחום המשלוחים התקדם מאוד בשנים האחרונות, וכיום אין כמעט מוצר שלא ניתן להזמין הביתה בנוחות ובקלות. מדוע שמשלוחי אלכוהול יהיו שונים? חברת...

13.4.23 3 דק קריא

בדומה לענפי שירות אחרים, גם בענף השליחויות, אנו עדים לשינויים כאלו ואחרים הנובעים כתוצאה מכניסתן של טכנולוגיות מתקדמות מסוגן למערכי...

03.4.23 3 דק קריא

הדרישה ההולכת וגוברת לשירותי משלוחים מהירים בפריסה ארצית, מחייבת את כלל העוסקים בתעשיית השליחויות בישראל, לייעל את פעילותם ולבחון דרכים...

03.4.23 3 דק קריא

בעל עסק? רוצה לייעל את העסק שלך?זה הזמן לדעת הכול על שירותי שליחויות בפריסה ארצית משלוחים לעסקים המיועדים לצרכי משלוח חבילות ודברי דואר...

03.4.23 3 דק קריא
לכל הכתבות
דילוג לתוכן