השדרוג שעברו חברות השליחויות בזמן הקורונה
השדרוג שעברו חברות השליחויות בזמן הקורונה
כולנו יודעים שהקורונה הייתה אירוע שבלתי ניתן היה להתכונן אליו ואשר חייב ביצוע שינויים תוך כדי תנועה. אחד התחומים שבהם הוא גרם לשינויים ולשדרוגים הגדולים ביותר הוא ענף השליחויות אשר היה בין הענפים הבודדים שלא נפגע מהאירוע הקשה הזה אלא אף צמח ממנו. הצטרפו אלינו לסקירה מהירה של השדרוג שעברו חברות השליחויות בזמן הקורונה
גידול של כמות העובדים
בזמן שרבים מהענפים המובילים במשק היו עסוקים בלפטר עובדים (במקרה הרע) או להוציא אותם לחופשה ללא תשלום (במקרה הטוב), תעשיית המשלוחים פרחה. ענף זה, אשר הוגדר כענף חיוני בשעה שמרבית אזרחי המדינה שעתה בביתה, צירף לשורותיו עובדים איכותיים אשר חיפשו מקום חדש לעבוד בו. הגידול המסיבי במצבת כוח האדם גרמה לכך שיותר ויותר ישראלים מוכשרים עשו הסבות מקצועיות ויצרו קשר עם חברות שליחויות הגדולות במטרה להשיג מקצוע יציב ונדרש אשר לא ייפגע גם מהגלים הבאים של הקורונה.
הוספה של ציי רכב חדשים
בשנתיים האחרונות ניתן היה לראות כיצד יותר ויותר חברות שילוח מתגברות את ציי הרכב שלהם. מכיוון שהביקוש למשלוחים עלה באחוזים רבים, זו הייתה ממש צורך השעה וכעת גם בתקופה שבה אין סגרים וניתן לצאת ולרכוש מוצרים באופן עצמאי – ציי המסחריות שנרכשו בתקופת הקורונה ממשיכות לשרת את המזמינים. עניין אשר יצר באופן כמעט אוטומטי, זמני המתנה נמוכים יותר למרבית המשלוחים ברחבי הארץ.
שיפור בלוגיסטיקה במטרה לחסוך זמן
ההבנה שההתמקצעות בעולמות האחסון וההובלה מהווה אינטרס כלכלי וצרכני ביחד עם יכולות השימוש בדאטה – הובילו לכך שיש מהפך של ממש בתחום הלוגיסטיקה. כיום המודל הצרכני הכמעט מובנה הוא שניתן לראות בכל שלב היכן נמצאת החבילה וגם חברות אשר נשארו במודלים ישנים יותר נאלצו בזמן הקורונה להתאים את עצמכם לרוח התקופה. במילים אחרות: אם האספקטים הטכנולוגיים נשארו מאחור בעידן שלפני הקורונה, בעידן הקורונה הקפיצה הטכנולוגית בתחום הלוגיסטיקה עלתה לשלב הבא.
התמקצעות בעקבות הלחצים הגדולים
אם ספק שעוד אספקט אשר גרם לשדרוג שעברו חברות השליחויות בזמן המגפה העולמית, נוגע להתמקצעות העובדים בענף. מדובר בענף שהיה צריך להוסיף בין לילה עשרות ומאות אלפי הזמנות מכיוון שהחנויות היו סגורות וכל מי שרצתה להזמין מגפיים לנשים במשלוח מהיר או מזון איכותי במשלוח אקספרס – לא היה פשוט מוכן לחכות לזמנים הרגילים. לכן, הצורך המיידי לטפל במגוון אדיר של חבילות יצר רמת מקצועיות שלא הייתה מביישת ענפים עתירי טכנולוגיה והביא לשינוי של ממש בקצב של כל הובלה.
לסיכום: הקורונה שינתה את החיים של כולנו אולם גרמה למהפך של ממש בעולם השליחויות. העובדה שישראלים רבים היו מרותקים לבתיהם והזמינו כמעט באופן בלעדי און ליין – גרמה לכך שהתחום עשה את קפיצת המדרגה ושיפר באופן משמעותי את יכולות החברות, כמעט בכל אספקט שניתן לחשוב עליו.